Kłodzka policja posiada dwa motocykle marki Yamaha o pojemności silnika 900 cm³.
Źródło: google.pl |
Komenda Powiatowa Policji w Kłodzku posiada już 8 radiowozów oznakowanych zgodnie z wymogami stawianymi przez Unię Europejską. Pomalowane są one na kolor srebrny.
Ponadto radiowozy są oznakowane pasem folii barwy niebieskiej, odblaskowej, z dodatkowymi prostokątnymi elementami białej folii odblaskowej, umieszczonymi na górnej i dolnej krawędzi pasa. Odblaskowy napis POLICJA barwy białej widnieje po obu stronach pojazdów na niebieskim pasie wyróżniającym , a także na pokrywie silnika.
W pościgu są w stanie dogonić większość samochodów średniej klasy. Z czterocylindrowego silnika japońscy konstruktorzy, nie wysilając się specjalnie, wycisnęli 90 koni mechanicznych. Nie jest to rekord świata, bo maszyny sportowe tej pojemności mają grubo ponad 100 mechanicznych kucyków.
Predyspozycje tego motocykla do zadań patrolowych leżą jednak gdzie indziej. Inżynierowie zastosowali w nich tylko po dwa zawory na cylinder. To ważny zabieg techniczny, który pozwolił na przesunięcie w niższy zakres krzywej momentu obrotowego - dzięki temu silnik jest elastyczniejszy.
Przy 7000 obr./min kierowca ma do dyspozycji najwyższą wartość momentu: 86 Nm. Ten motocykl, to nie supersport, z którego trzeba "wyciskać" po 10, czy 15 000 obr./min, aby zgrabnie się zbierał. Praca silnika jest stabilna i jednostajna. Oszczędność w obsłudze gałki zmiany biegów gwarantuje przebieg stałej wartości momentu obrotowego, która nie ma słabych zakresów. Silnik ciągnie równo od 2 tys. obrotów. Obcy jest mu tzw. kop na wysokich obrotach, charakterystyczny dla maszyn sportowych. Obsługa motocykla o tych gabarytach nie jest łatwa dla początkujących motocyklistów, dlatego każdy z funkcjonariuszy podejmujących na nich służbę, przechodzi w Szkole Policji w Legionowie dwumiesięczne szkolenie i treningi jazdy zakończone egzaminem.
Dane eksploatacyjne
Prędkość maksymalna | 190 km/h | ||||
Zużycie paliwa | 5,5-6 l /100 km | ||||
Przyśpieszenia | |||||
0-100 km/h | 4,0 sek. | ||||
0-160 km/h | 10,4 sek. | ||||
60 -120 km/h na 5 biegu | 5,6 sek. | ||||
Silnik | |||||
Typ czterosuwowy, chłodzony powietrzem | |||||
Układ czterocylindrowy, rzędowy | |||||
Rozrząd DOHC, dwa zawory na cylinder | |||||
Pojemność skokowa | 892 cm sześc. | ||||
Średnica i skok tłoka | 68,5 x 60,5 mm | ||||
Moc maksymalna przy 8500 obr./min | 90 KM | ||||
Moment obrotowy przy 6900 obr./min | 86 Nm | ||||
Zasilanie | cztery gaźniki Mikuni BDSR34 | ||||
Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem | |||||
Rozruch elektryczny | |||||
Zapłon z mikroprocesorem | |||||
Wymiary i masa | |||||
Długość | 2230 mm | ||||
Szerokość | 880 mm | ||||
Wysokość siedzenia | 795 mm | ||||
Rozstaw osi | 1505 mm | ||||
Masa pojazdu gotowego do jazdy | 265 kg | ||||
Dopuszczalna masa całkowita | 470 kg | ||||
Zbiornik paliwa | 24 |
(źródło ścigacz.pl)
kiedyś takie sobie też kupię:)
OdpowiedzUsuńi jaaa ;D
OdpowiedzUsuńi takie tez bede miec ;d
OdpowiedzUsuńteraz to beda scigac ludzi :D masakra:D strach sie bac:D
OdpowiedzUsuń