czwartek, 10 listopada 2011

Policja cd.

Kłodzka policja posiada dwa motocykle marki Yamaha o pojemności silnika 900 cm³.
Źródło: google.pl

             Komenda Powiatowa Policji w Kłodzku posiada już 8 radiowozów oznakowanych zgodnie z wymogami stawianymi przez Unię Europejską. Pomalowane są one na kolor srebrny. 
Ponadto radiowozy są oznakowane pasem folii barwy niebieskiej, odblaskowej, z dodatkowymi prostokątnymi elementami białej folii odblaskowej, umieszczonymi na górnej i dolnej krawędzi pasa. Odblaskowy napis POLICJA barwy białej widnieje po obu stronach pojazdów na niebieskim pasie wyróżniającym , a także na pokrywie silnika.  

        W pościgu są w stanie dogonić większość samochodów średniej klasy. Z czterocylindrowego silnika japońscy konstruktorzy, nie wysilając się specjalnie, wycisnęli 90 koni mechanicznych. Nie jest to rekord świata, bo maszyny sportowe tej pojemności mają grubo ponad 100 mechanicznych kucyków.
Predyspozycje tego motocykla do zadań patrolowych leżą jednak gdzie indziej. Inżynierowie zastosowali w nich tylko po dwa zawory na cylinder. To ważny zabieg techniczny, który pozwolił na przesunięcie w niższy zakres krzywej momentu obrotowego - dzięki temu silnik jest elastyczniejszy.

                    Przy 7000 obr./min kierowca ma do dyspozycji najwyższą wartość momentu: 86 Nm. Ten motocykl, to nie supersport, z którego trzeba "wyciskać" po 10, czy 15 000 obr./min, aby zgrabnie się zbierał. Praca silnika jest stabilna i jednostajna. Oszczędność w obsłudze gałki zmiany biegów gwarantuje przebieg stałej wartości momentu obrotowego, która nie ma słabych zakresów. Silnik ciągnie równo od 2 tys. obrotów. Obcy jest mu tzw. kop na wysokich obrotach, charakterystyczny dla maszyn sportowych. Obsługa motocykla o tych gabarytach nie jest łatwa dla początkujących motocyklistów, dlatego każdy z funkcjonariuszy podejmujących na nich służbę, przechodzi w Szkole Policji w Legionowie dwumiesięczne szkolenie i treningi jazdy zakończone egzaminem. 

Dane eksploatacyjne


Prędkość maksymalna 190 km/h
Zużycie paliwa 5,5-6 l /100 km
Przyśpieszenia
0-100 km/h 4,0 sek.
0-160 km/h 10,4 sek.
60 -120 km/h na 5 biegu  5,6 sek.
Silnik
Typ czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ czterocylindrowy, rzędowy
Rozrząd DOHC, dwa zawory na cylinder
Pojemność skokowa 892 cm sześc.
Średnica i skok tłoka 68,5 x 60,5 mm
Moc maksymalna przy 8500 obr./min 90 KM
Moment obrotowy przy 6900 obr./min 86 Nm
Zasilanie cztery gaźniki Mikuni BDSR34
Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem
Rozruch elektryczny
Zapłon z mikroprocesorem
Wymiary i masa
Długość 2230 mm
Szerokość 880 mm
Wysokość siedzenia 795 mm
Rozstaw osi 1505 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy 265 kg
Dopuszczalna masa całkowita 470 kg
Zbiornik paliwa 24
 (źródło ścigacz.pl)

4 komentarze: